UX & webb
Upplevelser på webben
UX handlar om att förbättra webbplatsens struktur och funktion för att göra användarupplevelsen bättre och mer anpassad till er målgrupp. Det blir det lättare för besökaren att hitta och ta sig dit ni vill, och därmed öka konverteringen.
Tjänster inom User Experience
Genom att studera trafiken på er webbplats kan vi göra användarupplevelsen mer tilltalande och givande, vilket i sin tur ökar konvertering och försäljning.
Outbound Marketing
UX-research
Studera er trafiks rörelsemönster och omvandla data till konkreta och realistiska strategier.
Inbound Marketing
UX-strategi
Segmentera er målgrupp och anpassa slagkraftiga strategier som engagerar respektive grupp.
UX-design
En genomtänkt design gör det enklare för besökare att interagera med er produkt och varumärke.
Outbound Marketing
Utveckling
Implementera kod och script som optimerar funktionalitet för en god användarvänlighet.
Outbound Marketing
Säljoptimering
Kör A/B testning av er webbplats för att få insikt om hur ni mest effektivt konverterar era besökare.
Låt oss bjuda dig på en gratis guide för mer trafik!🎉
Klicka på knappen nedan för att ladda ner ditt examplar med värdefulla tips, helt gratis!
Konverterande användarupplevelser
Att anpassa och förbättra användarupplevelsen till er målgrupp och deras behov är avgörande för att webbplatsen/appen ska vara konverterande. Om det inte är roligt eller enkelt för mottagaren att använda tjänsten/produkten så blir kundresan kortare, och det leder inte till en konvertering. Ju svårare det är för besökaren att ta sig dit den vill, desto mindre är chansen att besöket blir till ett köp. Därför är det också så viktigt att ta reda på er målgrupps behov och rörelsemönster, och veta hur besökaren kommer använda tjänsten eller produkten, annars är det svårt att göra ett bra UX arbete.
Varför är UX viktigt?
Konsekvenser av en dålig användarupplevelse
- 88% är mindre benägna att återvända efter en dålig användarupplevelse.
- 40% lämnar en webbplats om den behöver laddas mer än 3 sekunder.
- 39% slutar att engagera sig i annat innehåll om bilderna laddas långsamt.
- 32% skulle lämna ett varumärke som de älskar efter bara en dålig upplevelse.
- 91% lämnar utan att lämna någon feedback efter en dålig upplevelse.

Låt oss prata om att öka er försäljning
Det är viktigare än någonsin att finnas på webben, men det är en utmaning att lyckas med försäljningen online. Jag delar gärna med mig av mina bästa knep!
