//
webb
//
ux

Vi hjälpte Aktiv Hörsel Stockholm med en ny digital profil och hemsida

Skylten för Aktiv Hörsel Stockholm som hänger på den vackra lokalens fasad

När Leyout och Aktiv Hörsel i Stockholm började sitt samarbete var verksamheten i behov av att digitalisera och förbättra sin approach och profil gentemot sina kunder, samt att bygga upp en ny struktur för varumärkets framträdande. Detta genom en representativ och modern hemsida.

Deras utökade lokal var startskottet till ett nytt sätt att profilera och representera den moderna hörselmottagningen på Östermalm. När du kliver in till mottagningen, som inte ska förknippas med “landstings-känslan”, möts du av en öppen och fräsch lokal med svarta, bruna och beiga detaljer. Aktiv Hörsel ger känslan av trygghet, simpelhet och professionalitet. Denna känslan skulle sammanfattas på ett “visitkort online”, enligt de själva.

“Vår expertis är skräddarsydda och estetiska lösningar för ökad livskvalitet. Lev livet fullt ut med aktiva öron - välkommen till Aktiv Hörsel Stockholm!”

Hemsidan skulle matcha verksamheten och den nya profileringen som skulle framhävas. Samma känsla som du får när du kliver in på mottagningen ska du få när du går in på deras hemsida. Det var vi ute efter.

Vi målade tillsammans upp en skiss med svarta, hårda kanter och beiga toner i bakgrunden. Typsnittet Montserrat och Futura PT valdes av den simpla anledningen att vi ville ha en snygg och modern, men tydlig font som även matchade den befintliga logotypen.

Många bilder ville vi ha, så vi anlitade vår fotograf Emelie Ingverud för att ta bilder på lokalen och på Yvette och Kelly. De passade perfekt in i vår idé om hur helheten skulle bli.

Ett stående foto på Kelly och Yvette, Kelly åt vänster i bild och Yvette till höger.

Vi gav skissen liv och gjorde den till kod, där vi la in mjuka skroll-effekter för att förenkla läsandet och för att framhäva den moderna känslan.

Vi ville anpassa hemsidan till Aktiv Hörsels målgrupp, som är väldigt blandad. Den sträcker sig från tonåringar till pensionärer. Vi ville visa vikten av att ha en funktionell och användarvänlig hemsida som är kundanpassad, samtidigt som den inte ska vara fyrkantig och tråkig för det. Detta gjorde vi genom att ha tydliga rubriker, paragrafer av större slag, och tydliga knappar för navigation. Vem som helst skulle kunna använda hemsidan utan problem.

Hemsidan blev tillslut ett välformat visitkort online som ger Aktiv Hörsel den digitala profil de var ute efter, och som kommer leda många besökare till deras fina lokal på Östermalm.

Ett skärmklipp från Aktiv Hörsels Stockholm's nya hemsida
"Så proffsiga, trevliga och ambitiösa. Goda lyssnare med grymma idéer. Man känner sig trygg med Malin & Stefan."

Så uttalade sig Kelly och Yvette om vårt samarbete!

Besök gärna deras webbplats genom att klicka här. Eller kontakta oss för mer information!

Skriven av

Malin Ingverud

Partner

Det har tagit tid att forma Leyouts affärsidé och mål. Mitt ansvar är att följa och administrera varje projekt vi tar oss an, från start till slut, och att spegla våra mål och ambitioner i varje steg.

Besök oss på social media