//
marketing automation
//
ux

Tillsammans med Shewy gör vi succé med vitaminberikade tuggummin!

Produktbild på Shewys tuggummi förpackningar.

Nu har vi inlett ett nytt samarbete med det spännande, nystartade varumärket Shewy!

“Mitt möte med Caroline önskar jag att fler fick delta vid. Med känsla för brand statement, och med insikt i vad som krävs för att uppmuntra konsumenternas behov, är det inte förvånande att Shewy redan har en lyckad etablering på marknaden” - Stefan

Shewy är ett nystartat varumärke som brinner för att hjälpa människor att leva hälsosammare genom att tugga tuggummi.

Produktbild på Shewys tuggummi förpackningar.
“Happy Smiles - Healthy Lives”

Shewys erbjudande är ett funktionellt, sockerfritt tuggummi fullt med vitaminer och mineraler som ska boosta din energi, ditt immunsystem och din aktivitet. Det köps som en prenumeration så att du aldrig går utan tuggummin. Shewys koncept med vitaminberikade tuggummin på prenumeration är definitivt i tiden. Deras tidiga medvind grundar sig inte bara i en riktigt bra idé, för deras omtalade delägare har minst sagt gett Shewy en knuff i rätt riktning.

Vårt uppdrag - UX och Marketing Automation

Vi kom i kontakt med Shewy för att de vill öka och effektivisera konverteringen av nya prenumeranter och kunder på deras befintliga webbutik. Detta genom att automatisera säljprocessen och genom att effektivisera och förenkla kundresan för att skapa bättre och mer långsiktiga kundrelationer. Det ska engagera fler kunder till att bli prenumeranter, och därmed skapa mervärde och vidare försäljning, helt automatiskt!

Vårt långsiktiga samarbete med Shewy började med en UX-studie och målgruppsanalys. Med UX-studie menar vi att vi vill lära känna Shewys affär och skapa en gemensam bild av projektets syfte och mål. Med den informationen kan vi lättare forma en struktur och skapa relevanta kundresor som speglar Shewys målbild. Med målgruppsanalysen vill vi ta reda på vilka vi ska vända oss till och anpassa produkten till. Vi vill veta hur användarnas mål, behov och rörelsemönster ser ut för att effektivisera och konverteringsoptimera kundresan och vägen till ett köp.

För att effektivisera kundresan ytterligare så automatiserar vi hela säljprocessen så att Shewy ska få fler och mer kvalitativa prenumeranter utan att behöva lyfta ett finger. När besökaren gjort ett köp, eller har lämnat kundkorgen utan att göra ett köp, skickas ett automatiskt och personligt utskick av nyhetsbrev och/eller mejl för att uppmuntra till att fortsätta kundresan till att göra ett köp, eller att börja prenumerera på tuggummin. Utskicket är anpassat till besökarens unika kundresa, och är därför väldigt träffsäker och engagerande. De automatiska utskicken minskar antalet bortfallna kunder, och ökar antalet nya kunder och prenumeranter. Det automatiska flödet gör vi med hjälp av integrationer mellan plattformar som kopplar samman hela kundresan och gör säljprocessen helt självgående.

Den användarvänliga och automatiserade säljprocessen ska ge Shewy fler och nöjdare prenumeranter. Vi är i full gång med det spännande arbetet. Kontakta oss för att höra hur det går! Eller kika in Shewys utbud på deras hemsida.

Skriven av

Malin Ingverud

Partner

Det har tagit tid att forma Leyouts affärsidé och mål. Mitt ansvar är att följa och administrera varje projekt vi tar oss an, från start till slut, och att spegla våra mål och ambitioner i varje steg.

Besök oss på social media