Brand Guidelines

Leyout

Varumärke

Leyout är ett varumärke registrerat i samtliga EU-länder och Storbritannien. Namnet bygger på två engelska ord som är sammankopplade och som reflekterar vår affärsidé: ley och outcome. Ley står för odlingsbar och outcome betyder slutresultat eller slutsats. Namnet hänvisar också till ordet layout som används som ett namn för ritning, skiss eller arrangemang.

Profil

Leyouts profil har växt som ett resultat av vad vi står för och är också det som fortsätter att ta bolagets utveckling framåt. Vår profil är en reflektion av vår kultur, våra värderingar och de löften vi ger våra kunder. Profilen omfattar en pålitlig och kreativ personlighet, med en approach som är rättfram och mottaglig för nya utmaningar, och en tekniskt noggrann arbetsmetod.

  • Kaxiga
  • Uppriktiga
  • Tekniska
  • Innovativa

Färger

En distinkt huvudton som balanseras med en mild lila accent och som kompletteras med en mörk svärta i balans en mjuk grå.

Palett

SMASHY YELLOW
#fbff05
misty purple
#515ebd
DEEP BLACK
#000000
Milky dream
#f3eeec

Ljusa Nyanser

white
#fFFFFF
Greyson
#f6f6f6
Ivory
#fffdec
Floral white
#fefef7

Text

DEEP BLACK
#000000
DARK GRAY
#333333
WHITE
#FFFFFF
SMASHY YELLOW
#fbff05

Typsnitt

Leyout använder sig av fonten Leyina. Typsnittet ska användas i all vår kommunikation och ersätter tidigare typsnittet Gilroy.

Leyina Normal - 400

abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
1234567890
!”#€%&/()=?©@£$§:;

Leyina Normal Italic - 400

abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
1234567890
!”#€%&/()=?©@£$§:;

Leyina Semi Bold - 600

abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
1234567890
!”#€%&/()=?©@£$§:;

Leyina Semi Bold Italic - 600

abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
1234567890
!”#€%&/()=?©@£$§:;

Leyina Bold - 700

abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
1234567890
!”#€%&/()=?©@£$§:;

Leyina Bold Italic - 700

abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
1234567890
!”#€%&/()=?©@£$§:;

Logotype

En logotype vi är stolta över och som symboliserar vad vi vill.

Denna, mörka, logotyp används på ljusa bakgrunder

Detta är den vita logotypen som ska användas på mörka bakgrunder

En alternativ, mindre logotype som används där hela logotypen inte får plats på ljusa bakgrunder

En alternativ, mindre logotype som används där hela logotypen inte får plats på mörka bakgrunder

Do's and don'ts

Vad vi uppmuntrar till och vad vi inte tycker om.

Saker vi tycker om

  • Att formulera sig på ett sådant sätt som speglar vår profil
  • Att läsa och dela recensioner
  • Att ta kritik på allvar och bemöta det konstruktivt
  • Att behandla andra som man själv vill bli behandlad

Saker vi inte tycker om

  • Kränkning och diskriminering
  • När vår logotyp används på andra sätt än vad som finns angivet i denna manual
  • Att påbörja ett nytt projekt utan en genomtänkt strategi

Jargong

Vi har bestämda riktlinjer för hur vi kommunicerar och representerar Leyout.

Vi tänker på att vara positiva, tydliga och enkla. Vi använder oss inte av slangar eller förkortningar och tänker på att stava rätt. På möten, digitalt eller på plats hos kund, mässor eller andra mötesplatser bemöter vi människor med respekt, humor och hjärtlighet. Vi lyssnar alltid innan vi talar. Vi är opolitiska och håller oss till saklig information och ämnen som är relevanta för Leyout.

Social Media

Våra inlägg ska vara igenkännbara oavsett var du läser dem.

Bilder och inlägg som publiceras ska följa samtliga punkter och riktlinjer i denna varumärkesmanual.

Vi vill låta bilder eller videos tala mer än text och är noga med att inte skriva för långa texter. Texten ska vara relevant till bilden/videon. Möjligtvis ska texten fungera som ett komplement till innehållet.

Bildinnehåll

  • Vi använder inte runda objekt eller former
  • Vi har inte mer än 50 bokstäver i en bild
  • Vi delar inte inlägg som inte är relevanta för oss

Media

I media på nätet, eller i annan form, presenterar vi vårt erbjudande på ett sätt som är enhetligt och som kännetecknar Leyout och varumärket.

Filter

Vi använder oss av ett filter med färger från vår färgpalett, med en justering av kurvor, exponering, lyster och färgbalans. Filtret används både för foto och video. Filtret används inte på animationer, eller när vi presenterar en video eller ett foto som är menat för något annat än Leyout.

Filtret används som följande HSB-A: 60, 60, 100 - 10

Utan filter

Med filter