UX & webb

Upplevelser på webben

UX handlar om att förbättra webbplatsens struktur och funktion för att göra användarupplevelsen bättre och mer anpassad till er målgrupp. Det blir det lättare för besökaren att hitta och ta sig dit ni vill, och därmed öka konverteringen.

Sådär. Helt automatiskt skickas info om UX & webb till din inkorg!

Nu är en PDF påväg till din mail. Om du inte får något mail så var vänlig att kontakta oss.
Något gick fel. Kontrollera att informationen ovan är korrekt och att du bockat i att du godkänner att ta emot nyhetsbrev och försök sedan igen.

Tjänster inom User Experience

Genom att studera trafiken på er webbplats kan vi göra användarupplevelsen mer tilltalande och givande, vilket i sin tur ökar konvertering och försäljning.

Outbound Marketing

UX-research

Studera er trafiks rörelsemönster och omvandla data till konkreta och realistiska strategier.

Inbound Marketing

UX-strategi

Segmentera er målgrupp och anpassa slagkraftiga strategier som engagerar respektive grupp.

UX-design

En genomtänkt design gör det enklare för besökare att interagera med er produkt och varumärke.

Outbound Marketing

Utveckling

Implementera kod och script som optimerar funktionalitet för en god användarvänlighet.

Outbound Marketing

Säljoptimering

Kör A/B testning av er webbplats för att få insikt om hur ni mest effektivt konverterar era besökare.

Något du saknar?

För oss har fantasin inga gränser.

Kontakta oss

Vi bjuder på en guide med 366 tips för mer webbtrafik 🎉

Klicka på knappen nedan för att ladda ner ditt examplar med värdefulla tips, helt gratis!

LADDA NER GUIDEN

Konverterande användarupplevelser

Att anpassa och förbättra användarupplevelsen till er målgrupp och deras behov är avgörande för att webbplatsen/appen ska vara konverterande. Om det inte är roligt eller enkelt för mottagaren att använda tjänsten/produkten så blir kundresan kortare, och det leder inte till en konvertering. Ju svårare det är för besökaren att ta sig dit den vill, desto mindre är chansen att besöket blir till ett köp. Därför är det också så viktigt att ta reda på er målgrupps behov och rörelsemönster, och veta hur besökaren kommer använda tjänsten eller produkten, annars är det svårt att göra ett bra UX arbete.

Varför är UX viktigt?

Konsekvenser av en dålig användarupplevelse

  • 88% är mindre benägna att återvända efter en dålig användarupplevelse.
  • 40% lämnar en webbplats om den behöver laddas mer än 3 sekunder.
  • 39% slutar att engagera sig i annat innehåll om bilderna laddas långsamt.
  • 32% skulle lämna ett varumärke som de älskar efter bara en dålig upplevelse.
  • 91% lämnar utan att lämna någon feedback efter en dålig upplevelse.
Foto på Stefan Blendulf

Låt oss prata om att öka er försäljning

Det är viktigare än någonsin att finnas på webben, men det är en utmaning att lyckas med försäljningen online. Jag delar gärna med mig av mina bästa knep!